Amunt les Escaletes!

Després del prendiment de Jesús que es va escenificar a la plaça de Santa Maria, va començar la Solemne Processó del Prendiment organitzada per la Confraria de Jesús Captiu i Nostra Senyora dels Dolors amb la participació i estima dels Armats de Mataró
Detall dels portants
La mateixa serietat, emoció i fe que es va poder veure i sentir en els moments de l'escenificació, també es van poder copsar tant en els portants com en el seguici al llarg de tota la processó. En aquesta varen participar-hi representants de diverses confraries de la ciutat de Mataró, però també de Badalona i Sant Boi de Llobregat entre d'altres.
La baixada de la Riera va oferir estampes i moment de solemnitat com era el poder veure les línies perfectes dels romans que portaven captiu a Jesús desfilant, i al darrera seu tot una sèrie d'estandarts i candeleria enlluernats pel sol caient de la tarda que gairebé al uníson es movien al compàs del Pas processional de Jesús Captiu que denotava o semblava caminar sobre ells al ritme de l'Agrupació Musical de Jesús Captiu i Nostra Senyora dels Dolors.
En aquest moment de baixada per la Riera hom ja podia veure com gran part del públic anava dirigint-se cap un indret on aquesta sonoritat, ball i semi-perfecció es poden abandonar per un instant: la baixada de les Escaletes.
Un indret que fa ja alguns anys es va escollir per tal d'esquivar uns carrers en obres, i al poc es va convertir en un moment d'autoconsum confrare, d'entrega a Jesús, però que amb el temps s'ha anat convertint -com un efecte no cercat o desitjat- en un veritable moment d'efervescència col·lectiva, d'esforç, de vistositat... que ha fet que els trams dels carrers adjacents s'hagin fet petits per a congregar un volum tant considerable de persones.
Els menuts acompanyat la vara de Germà Major.
Encara no havia començat la processó i ja hi havia persones vingudes d'arreu de la ciutat de Mataró, però de també de les poblacions veïnes que volien més que veure, viure aquest moment.
L'organització va tenir que engrescar-se de valent per tal que abans d'arribar els Armats de Mataró tot estigués a punt i es complir el pla especial de seguretat per tal que tothom pogués gaudir d'aquesta vivència i aquests moments amb la màxima seguretat. Tot i aquest engrescament, el públic assistent els hi ho va posar molt fàcil, ja que va col·laborar-hi gratament a les instruccions donades i esperava pacientment la Pujada de les Escaletes. També els mateixos veïns/nes i residents dels carrers van ajudar a facilitar aquestes tasques.

Arribaven els Armats i el Capità Manaia donava les instruccions a la tropa per a que inicies la desfilada pujant el pronunciat carrer després que ho fessin les dues bigues romanes. Aplaudiments i víctors als Armats de Mataró que aguantaven el moment fins que el Pas de Jesús Captiu anava entrant pel Camí Ral.
Una plaça de Sant Joan plena de gom a gom atenia atents a les instruccions que donava el capatàs del Pas tant als experimentats portants com a tots els nous i noves portants que aquest any s'han atrevit amb aquesta empresa. Malgrat l'experiència, les cares d'emoció i concentració ho deia tot. Un silenci expectant trencat només per les paraules del Germà Major i del Fundador de la Confraria que conversaven amb l'Alcalde de la ciutat el sr. Joan Mora mentre escrivia en el llibre d'honor de la Confraria. Tot un acte de protocol ja convertit en tradició abans de la pujada.
Posats els portants, el mateix Alcalde donava a cop de martell l'avís de posició als portants: comença la pujada. Abans de que l'Agrupació musical pogués iniciar la denominada marxa ràpida, el públic assistent va arrencar en forts aplaudiments i ànims. El Captiu iniciava la Pujada a les Escaletes.
Un altre any Jesús Captiu ha pogut pujar Les Escaletes, continua la processó fins Santa Maria.

Veieu a continuació un seguit d'imatges:
Representants de la Hermandad Ntro. P. Jesús Nazareno y Ntra. Sra. de la Esperanza.
Membres de l'Agrupació Musical.
Estandart del Sant Sepulcre i al fons de la resta de confraries.
L'Alcalde de Mataró escrivint al Llibre d'Honor de la Confraria sota l'atenta mirada d'en Jaume Castells, fundador de la Confraria i l'actual Germà Major en Jesús Moya.
Il·lm. Sr. Joan Mora donant l'avís de posició a toc de martell.

El Captiu pujant les Escaletes.
Sobreesforç dels portants als darrers metres de la pujada.
Agraïments a Jesús per la força donada i agafant aire per a continuar la processó.
 Podeu trobar més informació i cròniques sobre la Pujada de les Escaletes: