Mentre iniciaven la marxa el Armats anaven ordenant-se les files, i els portants i costaleros disposant-se en els Passos i Misteris per iniciar el seguici.
Una hora exacta va marcar la sortida de la Processó, d’aquesta manera el darrer pas, el de la Mare de Déu de la Soledat començava la processó a tocar de dos quarts de nou amb el rerafons de les campanes de la Basílica de Santa Maria i l’oració dels presents.
La Plaça de Santa Maria, altre cop, es va quedar petita com espai de congregació dels confrares i del Misteris, i del públic assistent, que no es vol perdre any rera any, la sortida de la Processó. Prop de dues mil persones es van concentrar a la plaça per sortir en Processó.
Com a fet a destacar d’enguany és que el Sant Crist de la Bona mort va poder sortir en la Processó.
D’altra banda ahir es van poder veure elements molt característics de la processó de Mataró com són les desfilades dels Armats i els seus enquadraments a cop de llança pels carrers de la ciutat; la tradició processional típica catalana en els passos de l’Oració de l’Hort i la Coronació d’Espines, el dol i elegància del Pas de la Mare de Déu dels Dolors en rigorós silenci només trencat pel soroll de tambors i cornetes, les files de nazarens que il·luminen del Pas de la Verònica caracteritzat per la dona que renta la cara de Jesús mentre un Romà el fueteja, l’estil Sevillà dels costaleros de Jesús portant al Nazareno com si anés caminant guiats per la veu del capataç, les aixecades al cel de la Mare de Déu de l’Esperança i les corredisses simbòliques en cerca del seu fill Jesús, el Pas del Sant Crist de l’Agonia que anuncia que Jesús està agonitzant a la Creu, els portants del Sant Crist de la Bona Mort que el porten en bossa davant el pit i seguit pels mossens de la ciutat, el pas de processó a tot de campanya del Sant Sepulcre caracteritzat per una monumental Palma, i el Pas de la Soledat que tanca la processó portat exclusivament per dones. A tot això l’acompanyament musical per part de les 5 bandes de tambors i cornetes de la ciutat que van trencant el silenci amb diverses marxes i ritmes processionals.
Durant la nit es van poder veure moltes combinacions i quadres típics del passos.
Va ser una processó, que segons molts dels assistents i confrares, va permetre que es podés gaudir de la mateixa ja que va mantenir l’horari previst, no hi van haver imprevistos, ni que ningú prengués mal, i que també el públic pogués veure passar tota processó en un punt fix amb poc més d’una hora i escaig.. Un tipus de Processó en el que es van poder veure molts nens i nenes entre les files dels confrares, el que caracteritza el caràcter familiar de moltes confraries, i d’una tradició que està arrelant amb força. També es va poder veure la gran unió entre les confraries de la ciutat.
La Processó va finalitzar passats dos quarts d’onze de la nit, en el moment que el consiliari de la Setmana Santa, agraïa a tots els assistents i confrares el poder haver celebrat aquesta Processó de Divendres Sant després d’haver entrar el Pas de la Mare de déu de la Soledat a la plaça Santa Anna, i es va disposar el pas davant de la parròquia.
Un cop acabada la Processó es van realitzar els tradicional Encuentros entre les confraries i hermandandes on es va simbolitzar el retrobament de la Mare amb el Fill que està portant la Creu i que després ha mort.
És un moment d’efervescència col·lectiva del confrares, ja que després del sobreesforç de la processó, es reserven algunes forces per a lluir en diverses combinacions les caigudes, les reverència o carreres del Passos acompanyats pels ritmes de les bandes, que també s’ha convertit en un fet de respecte entre retrobada entre confraries.
Algunes imatges de la Processó:
Foto: els Armats desfilant en l'anada a cercar al Sant Crist de la Bona Mort.
Foto: L'Oració a l'Hort quan surt en Processó.
Foto: La Mare de Déu dels Dolors sortint de la Basílica de Santa Maria.
Foto: Jesús Nazareno i Ntra. Sra. de la Esperança a la plaça Santa Maria.
Foto: Imatge del Sant Crist de la Bona Mort.