| Detall dels frescos. |
La xerrada de Xavier Alarcón va destacar els inicis i el context històric de la capella, des de l'arribada a Mataró el 1685 de mn. Pau LLorens que va instaurà la festivitat de la Mare de Déu dels Dolors el divendres abans de Rams, o la Fundació de la Venerable congregació dels Dolors el 1693 en un context de gran creixement dels servents de Maria a Catalunya amb l'impuls de la Casa d'Àustria.
| Detall de l'arquitectura simulada, com si continués la capella. |
Per la seva part Héctor López va posar l'accent en la hipòtesi dels encàrrecs que va rebre Antoni Viladomat i el seu taller de 1726-1930 per a realitzar les grans teles del retaule i les parets, així com el disseny de fusteria i pintura mural de la Capella, després de la mort de Joan Gallart, el primer pintor, en la guerra de Successió.
| Moment de la xerrada |
| Héctor López i Xavier Alarcón durant la xerrada |
En la part final de la intervenció ambdós van remarcar que la Capella ha arribat als nostres dies, gràcies a Déu, sobrevivint a dos processos d'amortizació i una Guerra Civil, que va destrossat gairebé tot el patrimoni de Santa Maria. Per la seva part, na Ruth Garcia va fer una exposició del que es pot trobar a la Capella. Explicant la part dedicada al Via Crucis de la Capella i la part més privada de la sala de Juntes dedicada a l'Ascensió de Maria. També va explicar les pintures de les voltes que simulen una arquitectura simulada que s'obre al cel, així com la bellesa d'algunes angelets i de les icones que apareixen.
| Part central dels frescos d'arquitectura simulada de la capella, amb la Santa Faç |
| Moment de la xerrada |
| Detall d'una de les pintures d'Antoni Viladomat. |
| El cor amb els set punyals, dels set Dolors de Maria. |
| Un dels canalobres dissenyats i instal·lats per Puig i Cadafalch |
| Rut Garcia, Héctor López i Xavier Alarcón durant la presentación. |










